Αδυνατισμα:Μύθοι και Πραγματικότητα 1

 adynatisama3                                                    

 

Εισαγωγή

 Πόσοι από μας, έστω και μόνο μία φορά στη ζωή μας, δεν έχουμε προσπαθήσει να χάσουμε τα περιττά κιλά μας? Πόσες φορές δε προβληματιστήκαμε  ποιος  είναι ο σωστός τρόπος, ή ακόμα και ποιος είναι ο πιο γρήγορος, ή και ο πιο υγιεινός?

Συγχρόνως,  βορβαδιζόμαστε από τόσες διαφημίσεις που με το δικό τους τρόπο μας ''τάζουν'' γρήγορα και σίγουρα αποτελέσματα.

Μέσα από μια σειρά άρθρων θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσο καλύτερα μπορέσω, κάποια πράγματα, ούτως ώστε να σχηματίσετε μια καλύτερη εικόνα για το τι εννοούμε όταν λέμε αδυνάτισμα, και ποιες διαδρομές πρέπει να ακολουθήσουμε για να το πετύχουμε με ασφάλεια. Ποια η αξία της διατροφής, ποια της άσκησης, και τι ρόλο παίζουν οι ορμόνες στο μεταβολισμό μας.

Ας αρχίσουμε λοιπόν με το πρώτο μας άρθρο, που στόχο θα έχουμε να ξεκαθαρίσουμε πρώτα απ'όλα,  τι πρέπει να εννοούμε όταν λέμε τον όρο... ''αδυνάτισμα'', και πόσο ''υγιεινές'' είναι οι δίαιτες που τάζουν γρήγορο αδυνάτισμα.  

Όταν λέμε λοιπόν ότι θέλουμε να αδυνατίσουμε, δεν πρέπει να εννοούμε απλώς να χάσουμε  κιλά , αλλά ότι πρέπει να μειώσουμε το ποσοστό λίπους του σώματός μας.

                                                          ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ = ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΛΙΠΟΥ

Γιατί?

Γιατί κάνοντας  μια δίαιτα προκειμένου να χάσουμε τα περιττά κιλά μας, μαζί με το λίπος πού θα χάσουμε, θα έχουμε και απώλεια  νερού, αλλά και μυϊκής μάζας.

Ε και? Αρκεί να χάσω τα κιλά μου, θα μπορούσε να πει κάποιος.

Δυστυχώς εδώ βρίσκεται η πρώτη παγίδα. Και το νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας,  και το μυϊκό ιστό.

1)H απώλεια νερού πού έχουμε συνήθως μετά από μια γρήγορη προσπάθεια αδυνατίσματος, θα αφυδατώσει το σώμα μας, θα μειώσει τη σωματική μας απόδοση, και θα ταράξει την ισορροπία νερού και ηλεκτρολυτών.

2)Η  μείωση του μυϊκού ιστού πού θα παρατηρηθεί συγχρόνως, θα λειτουργήσει αρνητικά στη προσπάθειά μας για χάσιμο λίπους , όπως και στη συνέχεια για τη συντήρηση των κερδών μας.(βέβαια η μείωση του μυϊκού ιστού θα λειτουργήσει αρνητικά και σε άλλο επίπεδο, και όχι μόνο στο  μεταβολισμό, θέμα πού θα αναφερθούμε σε άλλο μας άρθρο στο μέλλον)

Δεν ξεχνάμε:

Ο  μοναδικός  ιστός του σώματός μας πού καίει λίπος είναι ο μυϊκός.(Ας τ' ακούνε όσοι κάνουν πνευματική εργασία, και δεν γυμνάζονται). Όσο  μικρότερη, δηλαδή είναι η μηχανή τόσο λιγότερο καίει. Και  η μηχανή πού καίει λίπος είναι οι μείς μας. Δεν μας συμφέρει να χάσουμε μυϊκό  ιστό λοιπόν ,όταν προσπαθούμε να χάσουμε κιλά.

 Η  αύξηση του μυϊκού ιστού κατά 100gr οδηγεί σε αύξηση του μεταβολισμού κατά  25 θερμίδες τη μέρα.

 Τι λέτε συμφέρει να χάσουμε μυϊκό ιστό, ή μήπως  το αντίθετο για τους περισσότερους?

Συνεπώς τέλος στις αυστηρές δίαιτες, πού μόνο προβλήματα έχουν να μας προσθέσουν, και στο τέλος θα μας προσθέσουν και περισσότερα κιλά απ΄ όσα χάσαμε. Και αυτό γιατί θα έχει μειωθεί ο μυϊκός  ιστός μας, και μαζί του και η μεταβολική μας ικανότητα.

Προβλήματα επίσης  θα παρατηρηθούν και στο συνδετικό ιστό (κολλαγόνο

πού αργεί να προσαρμοστεί, με αποτέλεσμα τη χαλάρωσή του), στο δέρμα, και  στο ορμονικό σύστημα,  συνήθως.

Ένα καλό μέτρο για το ρυθμό μείωσης του βάρους μας, είναι να χάνουμε κάθε μήνα τόσα κιλά πού να μη ξεπερνάνε 3-4%  του συνολικού μας βάρους.

Συνεπώς, βάσει των όσων προαναφέραμε, όταν ανεβαίνουμε στη ζυγαριά δεν σχηματίζουμε τη πραγματική εικόνα για το σωματικό μας λίπος Βλέπουμε  το συνολικό μας βάρος, και όχι το πόσο έχει αυξηθεί το λίπος μας, κάτι που θα μας το έδειχνε μια αξιόπιστη λιπομέτριση.

Ένα δεύτερο  συμπέρασμα είναι ότι, στη προσπάθειά μας για μείωση του ποσοστού λίπους, δεν αποφεύγουμε να πίνουμε νερό( το αντίθετο μάλιστα), αλλά και γυμναζόμαστε συγχρόνως, για τη συντήρηση ή αύξηση του μυϊκού μας ιστού.

Και βέβαια, τέλος οι δίαιτες  '' αστραπή'' γιατί και επικίνδυνες για την υγεία μας είναι και στο τέλος θα φέρουμε τα αντίθετα αποτελέσματα.

                              

 Ποιος όμως είναι ο σωστός τρόπος μείωσης του σωματικού λίπους?

 Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής και της άσκησης?

 Πώς επιδρούν στη παραγωγή και τη δράση των ορμονών?

 Σ΄ αυτά  τα θέματα  θα αναφερθούμε στα επόμενα  άρθρα μας.

 Υ.Γ.:1)Στη προσπάθειά μου να σας ενημερώσω όσο μπορώ καλύτερα γύρω από το "ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ", είχα σαν πυξίδα μου το βιβλίο του Εργοφυσιολόγου-γυμναστή και συγγραφέα Γ.Σκόλια "ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΛΙΠΟΥΣ", απο τις εκδόσεις "ΑΘΛΟΤΥΠΟ''-2005.

Υ.Γ.:2)Το θέμα αυτό θα το καλύψω σε τέσσερες ενότητες. προκειμένου να σας μεταφέρω μιά ολοκληρομένη εικόνα και συγχρόνως εύπεπτη γιά τον κάθε ενδιαφερόμενο.Υπάρχουν βέβαια κάποια σημεία (στο 4ο μέρος κυρίως), που απευθύνονται σε προχωρημένα άτομα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σχηματίζουν μιά καλή εικόνα και οι λιγότερο σχετικοί με το αντικείμενο.

Υ.Γ.:3)Γιά όποια απορία σας που αφορά τα θέματα που θα ασχοληθούμε και όχι μόνο, είμαστε πρόθυμοι να σας απαντίσουμε.

Μη ξεχνάτε ότι ο σκοπός αυτής της σελίδας είναι και να δίνει απαντήσεις στις δικές σας ερωτήσεις και προβλήματα.

Υ.Γ.:4)Εννοείται ότι δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος μέλος του γυμναστηρίου μας για να μας απευθυνθεί γιά ότι τον απασχολεί γύρω από το αντικείμενο της δουλειάς μας.Ίσα-'ισα που θα μας ευχαριστούσε να τον βοηθήσουμε εάν μπορούμε.