Αδυνατισμα:Μύθοι και Πραγματικότητα 2

 

 adynatisama3         
Στο προηγούμενο άρθρο μας είπαμε ότι, όταν λέμε αδυνάτισμα εννοούμε τη μείωση του σωματικού λίπους, και όχι του νερού ή τη μείωση του μυϊκού ιστού.

Πώς όμως μπορούμε να πετύχουμε ένα τέτοιο αποτέλεσμα?

Ας δούμε πρώτα με ποιους τρόπους μπορούμε να χάσουμε κιλά:

α)με την ημερήσια μείωση της θερμιδικής πρόσληψης,

β)με την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας,

γ)και με τη μείωση της θερμιδικής πρόσληψης, και με την αύξηση της σωματικής δραστηριότητα, συγχρόνως.

  Η ΠΡΏΤΗ ΔΗΛΑΔΉ ΔΙΑΠΊΣΤΩΣΗ ΠΟΎ ΚΆΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ  ΣΤΟ  ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΥΣΤΙΚΑ

 Η  δεύτερη είναι  ότι,  ο τρίτος τρόπος αδυνατίσματος είναι ο σωστότερος,  για όσους   έχουν  και μειωμένη κίνηση  στη καθημερινότητά τους  και κακές διατροφικές συνήθειες (δηλαδή για τους περισσότερους),  γιατί συμπεριλαμβάνει και τη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων και την  αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, πού θα μας αυξήσει τα έξοδα από τη μια , αλλά θα μας συντηρήσει ή και θα αυξήσει το μυϊκό ιστό απ' την άλλη (γιατί όπως είπαμε στο προηγούμενο άρθρο μας, ο μυϊκός ιστός  είναι ο  μόνος ιστός του σώματός μας πού καίει   λίπος).

Μόνο αύξηση της σωματικής δραστηριότητας θα προτείναμε σε όσους έχουν ήδη μια  προσεγμένη διατροφή, ποσοτικά και ποιοτικά.

Ενώ μόνο μείωση της θερμιδικής πρόσληψης θα προτείναμε  σε κάποιον που έχει ήδη  αυξημένη σωματική δραστηριότητα στη καθημερινότητά του. Ας δούμε όμως κάποια χρήσιμα στοιχεία για το διατροφικό μέρος, στη προσπάθειά μας να αδυνατίσουμε ή να συντηρηθούμε σε μια καλή κατάσταση.

                                                     ΔΙΑΤΡΟΦΗ  ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ  ΤΟΥ  ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΛΙΠΟΥΣ

  Οι αλλαγές πού πρέπει να κάνουμε (σε μόνιμη βάση) στη καθημερινότητά μας, στη ποιότητα και τη ποσότητα της διατροφής μας, με στόχο τον έλεγχο του σωματικού βάρους αλλά και της υγείας μας γενικότερα είναι:

   α) Μείωση του ποσοστού λίπους  στη  καθημερινότητά μας.

   β)Μείωση των επεξεργασμένων υδατανθράκων(ζάχαρη, άσπρο αλεύρι).

   γ)Αύξηση σύνθετων υδατανθράκων  (δημητριακά, πατάτες, ρύζι, αλεύρι ολικής άλεσης,...).

   δ)Μείωση ποτών πού περιέχουν θερμίδες (αναψυκτικά με ζάχαρη...).

ΓΕΥΜΑΤΑ 4-6 ημερησίως, είναι προτιμότερα, από ένα ή δύο με την ίδια θερμιδική λήψη. Γιατί στη δεύτερη περίπτωση ο οργανισμός θα χρησιμοποιήσει τη ποσότητα  των θερμίδων  πού χρειάζεται άμεσα, και αφού αναπληρώσει και τα αποθέματα γλυκογόνου, θα αποθηκεύσει τη γλυκόζη που θα περισσέψει  υπό μορφή λίπους (λιπογένεση).

Η  συνεχής (με  πολλά γεύματα) παροχή υδατανθράκων στον οργανισμό  αντίθετα , εξασφαλίζει τη παροχή ενέργειας και μειώνει σημαντικά τη πιθανότητα λιπογένεσης.

Γι'αυτό το λόγο προτιμούμε τους σύνθετους υδατάνθρακες που διασπώνται αργά, δίνοντας συνεχή παροχή ενέργειας στο σώμα, και συγχρόνως  μας προσφέρουν και μεγάλες ποσότητες  φυτικών ινών.

   

Μια σειρά ερευνών μας έχει δείξει ότι, στη περίπτωση  πού η θερμιδική λήψη γίνεται με πολλά γεύματα ημερησίως, αυξάνεται ο ρυθμός ανάπτυξης, μειώνεται το επίπεδο χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, αυξάνεται η ικανότητα συγκέντρωσης και μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης.    

                                                               ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

 Το ΛΙΠΟΣ πρέπει να καλύπτει το 20% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, και να προέρχεται από φυτικές τροφές, όσο είναι δυνατόν.

Οι  ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ  το 20%,

Οι  ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ το  60%.(και το 70% από σύνθετους υδατάνθρακες). 

 ΠΡΟΣΟΧΗ:

 1)Όσοι έχουν προβλήματα υγείας, ή είναι παχύσαρκοι πρέπει να συμβουλευτούν το γιατρό τους ή το διατροφολόγο τους πριν αρχίσουν οποιαδήποτε προσπάθεια αδυνατίσματος.

2)Μη ξεχνάτε επίσης ότι η δίαιτα της  "φίλης"  μπορεί να είναι  επικίνδυνη  για την υγεία σας.Οι δίαιτες δεν είναι ...συνταγές  μαγειρικής.

Κλείνοντας αυτή την ενότητα, θα  πρότεινα σ΄όλους, έστω και μόνο μία φορά στη ζωή τους, να συμβουλευτούν  ένα διατροφολόγο, προκειμένου να αποκτήσουν  μια καλύτερη εικόνα γι' αυτό  που λέγεται σωστή διατροφή, γι' αυτούς και τα παιδιά τους. Πρέπει να λειτουργούμε υπεύθυνα σε ένα τόσο σοβαρό θέμα που επηρεάζει την υγεία τη δική μας αλλά και των παιδιών μας.

                                                                      ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΡΩΜΕ

   

      Ποιος όμως είναι ο ρόλος της γυμναστικής στο αδυνάτισμα?

      Ποιος είναι ο ρόλος των ορμονών, και πως επιδρούν στο μεταβολισμό μας?

      Ποιος τρόπος προπόνησης είναι ιδανικός για αδυνάτισμα?

      Μ'αυτά τα θέματα θα ασχοληθούμε  στα επόμενα άρθρα μας.